Vakantieverslagje (6)

10 nov Eindelijk konden we eens uitslapen, wat ik dan ook gedaan heb. Om 9 uur ben ik opgestaan, om daarna rustig mijn spullen te pakken. Om half 2 ging onze vlucht naar Biak. Bij aankomst werden we door een taxi van het hotel opgehaald. Het hotel was beter dan verwacht, met een schoon zwembad. Na de spullen te hebben uitgepakt zijn we rond gaan lopen. En heeft papa verteld over vroeger. Joke is daarna naar de kapper geweest en we hebben gegeten bij een tentje wat ’99’ heet om daarna inkopen te doen en te gaan slapen.

11 nov Na uitgeslapen te hebben, alle was gedaan. De mensen van het hotel hebben de kleding vervolgens gedroogd en opgehangen. Ik ben daarna gaan zwemmen. Hierna stond dankzij een mailtje van tante iesje onze gids klaar met de auto. Nadat Virgil en Marijke geld hebben gewisseld zijn we naar de markt en bakker gereden om inkopen te doen (fruit en kwe-kwe). Hierna zijn we naar de Japanse grot gegaan. Papa stapte bijna op een slang. Na het bijbehorende museum hebben bezocht zijn we langs de kust gereden om bij een haventje wat foto’s te maken. In het water zwommen dolfijnen. Hierna zijn we naar een vogel en orchidee park gegaan waar we allerlei vogels waaronder papegaaien, duiven, paradijsvogels en kasuares. Na dit bezoek zijn we naar het strand gegaan bij een oud vervallen 5 sterren hotel/resort met 300 kamers/zwembad/tennisbaan/duikcentrum welke 5 jaar geleden failliet is gegaan. Helaas ging het regenen. We hebben wel weer verse klappermelk gedronken en gegeten wat we eerder gekocht hadden. Na de beheerder van het strand te hebben betaald zijn we terug naar het hotel gereden wat toch nog bijna een uur rijden was. Bij het hotel hebben we vervolgens voor de volgende dag afgesproken met de gids en daarna zijn we gaan eten (javaans) en inkopen doen (water, snoep en red bull).